Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Dom Pomocy Społecznej Fundacji im. Brata Alberta

Szklarska Poręba

Utworzono dnia 22.10.2014

W dniach 26-29.08.2013 r. uczestnicy ŚDS i mieszkańcy DPS wybrali się na wycieczkę do Szklarskiej Poręby połączoną z jednodniowym zwiedzaniem stolicy Czech, Pragi.

W czesnym rankiem 26.08. wszyscy uczestnicy wycieczki stawili się punktualnie w miejscu zbiórki, aby móc wyruszyć na wyprawę w polskie góry. Podróż autokarem trwała ponad 8 godzin, co na szczęście nie zniechęciło uczestników do aktywnego zwiedzania ciekawych zakątków Sudetów. Ok. godziny 1500 dotarliśmy do ośrodka wypoczynkowego „Tęcza”, w którym mieliśmy zapewniony nocleg na czas trwania wycieczki. Już pierwszego dnia po obiedzie pojechaliśmy do Karkonoskiego Parku Narodowego, gdzie mogliśmy zobaczyć przepiękny wodospad Szklarka. Przewodnik opowiadał historię Parku oraz ciekawostki z nim związane.

Następnego dnia zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Pragi oddalonej o nieco ponad 150 km od naszego ośrodka. Praga ujęła nas swoim urokiem. Znakomite budowle w gotyckim stylu połączone ze współczesną architekturą wspaniale tworzyły panoramę miasta, którą mogliśmy ujrzeć. Będąc w Pradze odwiedziliśmy najstarszy most w mieście - Most Karola, na którym można spotkać pełno artystów m.in. karykaturzystów, muzyków czy portreciarzy. Spacerując po czeskiej stolicy mogliśmy nie tylko podziwiać urokliwe zabytki miasta, ale też usłyszeć najróżniejsze języki, którymi posługiwali się turyści z całego świata. Po zwiedzeniu niewielkiej części Pragi, prosto z Placu Vaclava ruszyliśmy do autokaru, który zawiózł nas do Szklarskiej Poręby.

W środę rano naszym celem podróży były Sztolnie w Kowarach, gdzie mogliśmy podziwiać wnętrze kopalni oraz dowiedzieć się z opowieści przewodnika jak wyglądała tam praca. Po wędrówce tunelami kopalni mogliśmy ujrzeć specjalny pokaz laserowy, który wzbudził wiele pozytywnych emocji. Również w środę odwiedziliśmy Karpacz, w którym zwiedziliśmy interaktywne Muzeum „Karkonoskie Tajemnice”. W Muzeum mogliśmy w ciekawy sposób lepiej poznać historię regionu, w którym się znajdowaliśmy. Za sprawą najnowszych środków technicznych mogliśmy zapoznać się z legendami o Korzeniu Mandragory czy też samodzielnie stworzyć Ducha Gór.

Wieczorem zaraz po kolacji zorganizowana została dyskoteka oraz grill. Zabawę uświetniły konkursy z nagrodami. Podopieczni oraz opiekunowie mogli wziąć udział w konkursie karmienia na czas oraz sprawdzającym wiedzę dotyczącą Fundacji.

Ostatni dzień wycieczki również spędziliśmy bardzo aktywnie, aby maksymalnie wykorzystać pobyt w górach. Z samego rana wybraliśmy się do pobliskiej Huty Szkła „Julia”, gdzie mogliśmy zobaczyć jak powstają wyroby ze szkła oraz jak są zdobione. Przewodnik podczas oprowadzania po Hucie w ciekawy sposób opisał nam jak od początku do końca wyglądają prace przy wyrobie szkła. Na zakończenie mogliśmy zakupić wszelkiego rodzaju wyroby w sklepie firmowym znajdującym się w pobliżu Huty. Huta szkła była ostatnim punktem naszej podróży. Kiedy odwiedziliśmy już wszystkie planowane miejsca ruszyliśmy w kierunku Torunia.

Wycieczkę zapamiętamy jako bardzo udaną i niezwykle aktywną. Należy pamiętać także, że podczas wycieczki mogliśmy po raz kolejny poznać kulturę innego państwa i zobaczyć jego uroki, ale także nacieszyć się widokiem cudownych Sudetów.

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.